Tröttnat på den negativa nyhetsrapporteringen i Sverige?
Vill du inspireras och känna att det finns hopp där ute?
Världen är inte så hemsk som Svenska media skriver, nedan finns beviset, positiva och Goda Nyheter finner du här!

Sök efter svenska nyheter

Sökningen görs bla på sveriges största tidningar och nyhets media samt ett antal mindre tidningar. Exempel: DI, DN, IDG, Aftonbladet, GP, ,Expressen samt många fler.

torsdag, december 18, 2008

Sundsvall får automatiskt vandrarhem

Fastighetsägaren Fredrik Nordlander tyckte det var svårt att att hitta billigt boende. Därför byggde han ett automatiskt vandrarhem i garaget.

Fredrik Nordlanders flickvän hade svårt att hitta ett billigt boende för några nätter i taget i Östersund.

"Jag började titta mig omkring och såg att det var likadant i många städer, även i Sundsvall. Då fick jag den här idén och tror att det finns potential, även om det är lite av en vild chansning från min sida", säger Fredrik Nordlander till Dagens Industri.

Nu har han byggt om ett garage till vandrarhemmet Sleep In. Där finns fyra dubbelrum med tv, duschar, toaletter och ett litet kök. Men ingen personal.

"Nej, det fanns helt enkelt inte plats på den här lilla ytan. Då började jag titta på andra alternativ och nu sköts det mesta via nätet", säger Fredrik Nordlander till Dagens Industri.

Gästerna betalar 300 kronor per person och natt och får ett nyckelkort med posten när de bokar, eller personligen vid ankomsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar